Strong Mama!

Dagen efter jag skrev att Hailey höll på att bli bättre så blev hon ungefär dubbelt så sjuk och fick jättehög feber och blev jätte slö, blek och himlade med ögonen så vi åkte in till Astrid Lindgrens barnsjukhus med henne. Usch jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv jag kunde inte ens prata med läkaren för tårarna bara sprutade. Blev dock lite lugnare när de sa "Caroline, VI är inte oroliga över din dotter". De sa att de inte va någon fara och att barn kan bli så när de får hög feber eller har ont någonstans. Jag skulle aldrig skrivit att hon höll på att bli frisk!
 
Men nu, NU kan jag nog säga att hon är helt frisk efter att ha varit helt symptomfri i ca 5 dagar :) 
Hon har även börjar äta jättebra igen och fått tillbaka aptiten så nu äter hon två hela portioner mat om dagen.
En portion med någon matpuré till lunch och frukt till efterätt, samt en portion gröt till middag med frukt.
Sedan äter hon ersättning till frukost, mellanmål och kvällsmål.
Så småningom ska jag försöka byta ut middagsgröten mot mat och ha gröten som frukost eller mellanmål istället och sen välling på kvällen innan hon somnar. Hon har även fått smaka Majskrokar som hon tycker är väldigt kul att tugga på och dom smälter på en gång när man stoppar dom i munnen så de går inte att sätta i halsen. Dock blir dom som klister och fastnar överallt men det är en annan femma. 
 
Vi har inte gjort så mycket den senaste tiden eftersom Hailey varit sjuk och vi också, men i fredags var jag ute med några kompisar iaf och åt supergod mat och drack gott vin. De var jag värd efter att ha suttit inne så länge. Och idag kom vi iväg till gymmet också och jag körde ett pass "Strong Mama" som var jättekul. Alla bebisar låg i mitten av lokalen och jollrade medans mammorna sprang runt från station till station och gjorde massa olika styrke, kondition samt uthållninghetsövningar. Jag känner verkligen att jag har NOLL motorik när det kommer till att stå och hoppa höga knän, haha jag såg ut som en klumpig apa som höll på att ramla baklänges ett antal gånger men det sitter väl snart får vi hoppas :) 
 
Hailey har fyllt 6 månader i dagarna också så de firade vi med passionsfruktsmoussetårta! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: