Vaccin dos 2

Igår fick Hailey sin andra vaccindos. Det var inte alls kul att bli stucken i båda låren, fast det gick ganska bra ändå. Våran BVC tjej blåste massa såpbubblor så Hailey hade ganska snabbt glömt bort de bedrövliga sprutorna! :) Hon har inte heller fått någon feber och jag hoppas det förblir så!

Idag var det mamma grupp. Tema - träffa logopeden! Det var helt ok. Jag lärde mig väl kanske inte så jättemycket jag inte redan visste men lite ny info fick jag nog med mig. Till exempel att den äldre generationen ofta påpekar att man inte ska prata bebisspråk med bebisar för att dom på så sätt inte skulle lära sig prata ordentligt.. FEL!! Det ska man visst enligt logopederna! Så de så. :)

Efter det gick jag och två tjejer från mammagruppen till Rosendals trädgård för att äta lunch. Det var trevligt, men skitsvårt att ta sig dit med vagnen då det var snö precis överallt. Sen tyckte jag inte att lunchen var speciellt bra. Det var jättelite mat och alldeles för höga priser.

Natti natt!

Kommentera här: